Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην εκπομπή «Στα Κόκκινα» και τον Παναγιώτη Ζουζούνη, ο επιχειρηματίας Αντώνης Ντρίτσης ανέλυσε τα δυσμενή μηνύματα της φετινής τουριστικής περιόδου, τονίζοντας την ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις στην τοπική αγορά και τη λειτουργία του νησιού.
Αβεβαιότητα και «ψυχρό» ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν
Η σεζόν ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς, επιβεβαιώνοντας τις δυσοίωνες προβλέψεις που είχαν διατυπωθεί ήδη από τον χειμώνα. Ο κ. Ντρίτσης υπογράμμισε ότι η αγορά κινείται σε χαμηλούς ρυθμούς, με το τουριστικό ρεύμα να είναι περιορισμένο και την αγοραστική δύναμη των επισκεπτών αισθητά μειωμένη λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη.
«Είναι πρακτικά κακή η σεζόν. Ο πελάτης που θα έρθει, θα ξοδέψει σαφώς λιγότερα. Δεν υπάρχει η προσέλευση που υπήρχε παλαιότερα. Είμαι αισιόδοξος οτι θα βελτιωθεί στη συνέχεια, όμως η αρχή ήταν και είναι προβληματική», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το «τείχος» μεταξύ ξενοδοχείων και τοπικής αγοράς
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που έθεσε ο επιχειρηματίας είναι η αποκοπή των τουριστών από το κέντρο της πόλης και τα εμπορικά καταστήματα. Η έλλειψη βασικών υποδομών, όπως η αστική συγκοινωνία από τις τουριστικές περιοχές (π.χ. Ψαλίδι) προς την πόλη, λειτουργεί αποτρεπτικά για την κίνηση στην αγορά.
«Ξέρεις πολύ καλά ότι δεν υπάρχει λεωφορείο μετά τις 7 το απόγευμα. Αν δεν του έχεις στις παροχές τη συγκοινωνία, πώς να βγει ο τουρίστας; Τα εμπορικά μαγαζιά μετά τις 7 το βράδυ πεθαίνουν», επεσήμανε ο κ. Ντρίτσης .
Εστίαση: Ακριβή και με ανοιχτά «μέτωπα»
Σχετικά με τον κλάδο της εστίασης, η εικόνα είναι εξίσου προβληματική. Η άνοδος του κόστους έχει καταστήσει την εστίαση «είδος πολυτελείας», ενώ οι επιχειρηματίες καλούνται να διαχειριστούν ταυτόχρονα την έλλειψη προσωπικού και την πολυπλοκότητα της γραφειοκρατίας.
«Η εστίαση έχει γίνει ακριβή. Δεν είμαστε ανταγωνιστικοί πλέον. Πήγαινε μια βόλτα στο λιμάνι 9 το βράδυ να δεις. Τα μαγαζιά είναι άδεια», τόνισε ο ίδιος, κάνοντας λόγο για εικόνα ερήμωσης σε σύγκριση με το παρελθόν.
Ο «γρίφος» της Μαρίνας και η ανάγκη για σχεδιασμό
Στο ζήτημα της Μαρίνας Κω, ο κ. Ντρίτσης διαπίστωσε μια αλλαγή στη συμπεριφορά της τοπικής κοινωνίας. Παρά την παραδοχή ότι ο κυκλικός κόμβος βοήθησε στην κυκλοφορία, παραμένουν προβλήματα στην είσοδο της οδού Μακρυγιάννη. Επιπλέον, κατήγγειλε την έλλειψη εκδηλώσεων που θα προσέλκυαν ξανά τον ντόπιο πληθυσμό στον χώρο.
«Έχει φύγει από την τοπική κουλτούρα ότι η Μαρίνα είναι επιλογή για την οικογένεια. Γίνονται πολλά πράγματα “στο πόδι”, χωρίς μελέτη και χωρίς να ρωτήσουν αυτούς που ξέρουν το δίκτυο, όπως τους οδηγούς ταξί και λεωφορείων», σημείωσε.
Το ζητούμενο της συνεννόησης
Κλείνοντας, ο Αντώνης Ντρίτσης έστειλε μήνυμα προς τη δημοτική αρχή, τονίζοντας ότι η έλλειψη κοινής γραμμής μεταξύ των φορέων και της διοίκησης εμποδίζει την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων.
«Για να πάμε μπροστά, πρέπει να υπάρχει κοινή γραμμή. Από τον Δήμαρχο μέχρι τον τελευταίο σύμβουλο και τους εμπορικούς συλλόγους. Αυτή τη στιγμή, λύσεις δεν υπάρχουν», κατέληξε.
Το «αγκάθι» της καθαριότητας και το νέο πρόγραμμα αποκομιδής
Στη συζήτηση για την καθημερινότητα, ο κ. Ντρίτσης ανέδειξε το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων ως κρίσιμο παράγοντα για την εικόνα του νησιού. Με αφορμή την ανακοίνωση του Δήμου Κω για την επανέναρξη του θεσμού της αποκομιδής με ραντεβού στο λιμάνι, τονίστηκε ότι η σωστή διαχείριση είναι επιβεβλημένη για λόγους δημόσιας υγείας.
«Δεν μπορείς να έχεις δίπλα σου τα σκουπίδια, ποντίκια και κατσαρίδες και να ζεις εκεί. Το θέμα της καθαριότητας έχει παίξει τον ρόλο του στην εικόνα της αγοράς», σημείωσε ο επιχειρηματίας, υπογραμμίζοντας ότι η συμμόρφωση των πολιτών και των επιχειρηματιών στο πρόγραμμα είναι απαραίτητη για την εξάλειψη των εστιών ρύπανσης.
Το κυκλοφοριακό και η πρόκληση του πάρκινγκ
Το ζήτημα της στάθμευσης αποτέλεσε κεντρικό άξονα της κουβέντας, με τον Αντώνη Ντρίτσης να καταγγέλλει την καθημερινή αφαίρεση πινακίδων από ξένους επισκέπτες, κάτι που δυσφημεί το νησί.
«Κάθε μέρα η αστυνομία παίρνει πινακίδες από ξένους ασύστολα. Θα έρθει ο τουρίστας για μια εβδομάδα και θα πρέπει να τραβιέται μετά για πρόστιμα; Πρέπει να δούμε πώς θα κάνουμε τη ζωή των επισκεπτών πιο εύκολη», τόνισε. Όσον αφορά την αγορά του νέου πάρκινγκ από τον Δήμο, ο ίδιος ανέφερε ότι η κίνηση αυτή κρίνεται εκ του αποτελέσματος, τονίζοντας όμως ότι οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται με βάση τη διαβούλευση με τους ανθρώπους της αγοράς.
Η “καθοδος” στην τοπική πολιτική (;;;)
Οι παρεμβάσεις του Αντώνη Ντρίτση σε κρίσιμα ζητήματα της καθημερινότητας, πέρα από τα στενά όρια του κλάδου της εστίασης, άνοιξαν τη συζήτηση για μια ενδεχόμενη κάθοδό του στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2028. Ο ίδιος, αποφεύγοντας να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις φήμες, δήλωσε πως η ενεργός εμπλοκή στα κοινά αποτελεί για εκείνον προσωπικό στοίχημα, κινητοποιούμενος από το ισχυρό αίσθημα προσφοράς και τη διάθεση για δημιουργία. Ωστόσο, έσπευσε να θέσει ένα αυστηρό πλαίσιο όρων για μια τέτοια προοπτική, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά του για το τρέχον επίπεδο του δημόσιου διαλόγου, υπογραμμίζοντας πως «H απαξίωση και οι λεκτικές αντεγκλήσεις που συχνά κυριαρχούν εντός της αίθουσας του δημοτικού συμβουλίου λειτουργούν αποτρεπτικά για κάθε σοβαρή προσπάθεια πολιτικής αναβάθμισης. O κόσμος πρέπει να σκεφτεί πολύ τι και με τι κριτήρια θα ψηφίσει»
Μήνυμα στήριξης στους εθελοντές της δασοπροστασίας
Στο τέλος της συνέντευξης, ο Αντώνης Τρίτσης έστειλε ένα μήνυμα αλληλεγγύης προς τις εθελοντικές ομάδες πυροπροστασίας, ειδικά εν μέσω της δύσκολης θερινής περιόδου.
«Πρέπει όλοι να βάλουμε ένα χεράκι. Είναι πολύ σημαντικό να στηρίξουμε τις ομάδες, όπως τη Λέσχη Καταδρομών, που κάνουν έργο εκεί που η πολιτεία δεν προλαβαίνει. Είναι η εποχή πολύ δύσκολη και η προσφορά του καθενός μας, έστω και ένα μπουκάλι νερό, μετράει», κατέληξαν, υπογραμμίζοντας τη σημασία του εθελοντισμού για την ασφάλεια του νησιού.
