Με αναφορές τόσο στη διαχρονική υποχρηματοδότηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και στα έργα που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή ωρίμανσης, τοποθετήθηκε ο Δήμαρχος Κω κατά τη συζήτηση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου για το 2026 στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο Δήμαρχος ξεκίνησε την τοποθέτησή του επισημαίνοντας ότι, διαχρονικά, στη συζήτηση για τα τεχνικά προγράμματα καταγράφονται δύο αντίθετες προσεγγίσεις: από τη μία η συμπολίτευση που μιλά για ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα σχέδια και από την άλλη η αντιπολίτευση που τα χαρακτηρίζει ισοπεδωτικά ως «χωρίς όραμα». Όπως τόνισε, «ανάμεσα σε αυτές τις δύο αναγνώσεις βρίσκεται η πραγματικότητα που βιώνει ο πολίτης».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη θεσμική κινητοποίηση της ΚΕΔΕ, υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά 324 δήμαρχοι θα βρεθούν έξω από τη Βουλή, την ώρα που συζητείται ο κρατικός προϋπολογισμός του 2026, διαμαρτυρόμενοι για τον οικονομικό και στελεχιακό «στραγγαλισμό» των Δήμων. Όπως ανέφερε, ενώ οι πραγματικές ανάγκες της Αυτοδιοίκησης ανέρχονται σε 8,2 δισ. ευρώ ετησίως, οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι περιορίζονται στα 2,2–2,3 δισ., δημιουργώντας τεράστιο χάσμα μεταξύ σχεδιασμού και δυνατοτήτων.
Παρά τις δυσκολίες, ο Δήμαρχος υποστήριξε ότι ο Δήμος Κω καταφέρνει να στέκεται όρθιος χωρίς να προσφεύγει σε δανεισμό, μέσα από συνετή διαχείριση, ενώ παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία: από έργα ύψους 1,7–2,2 εκατ. ευρώ σε προηγούμενες περιόδους, ο Δήμος φτάνει σήμερα σε συμβασιοποιημένα και προς υλοποίηση έργα άνω των 8 εκατ. ευρώ εντός του 2025.
Απαντώντας στις αιτιάσεις περί «έλλειψης οράματος», παρέθεσε σειρά παρεμβάσεων που –όπως είπε– αποδεικνύουν το αντίθετο:
• την υπογραφή τεσσάρων κλειστών αθλητικών εγκαταστάσεων (θόλων) σε πόλη και χωριά,
• τον εκσυγχρονισμό των γηπέδων ποδοσφαίρου,
• τη μελέτη για το ποδηλατοδρόμιο στο Φιλίνος, μία από τις ελάχιστες αντίστοιχες πανελλαδικά,
• τη δρομολόγηση του μεγαλύτερου χώρου στάθμευσης που έχει υπάρξει ποτέ στην πόλη της Κω,
• τη διεύρυνση χώρων στάθμευσης στη Ζιά και τη διάνοιξη δρόμων διαφυγής σε τουριστικές περιοχές,
• τις κυκλοφοριακές μελέτες,
• την εξασφάλιση γης για τη σχολική στέγη και την ανέγερση του 3ου Γυμνασίου,
• τη δημιουργία και χρηματοδότηση βρεφονηπιακών σταθμών σε Κέφαλο και Αντιμάχια,
• τη μετατροπή του παλιού Δημαρχείου στο Ζηπάρι σε νηπιαγωγείο,
• την ένταξη του λιμανιού της Κεφάλου με όλα τα συνοδά έργα.
Ο Δήμαρχος απέρριψε κατηγορηματικά αιχμές περί «τιμωρητικής πολιτικής» απέναντι σε περιοχές του νησιού, τονίζοντας ότι τέτοιες πρακτικές ανήκουν οριστικά στο παρελθόν και παραθέτοντας συγκεκριμένα έργα που υλοποιούνται ή δρομολογούνται στην Κέφαλο.
Κλείνοντας, έκανε αναφορά σε κρίσιμες παρεμβάσεις στρατηγικού χαρακτήρα, όπως το Τοπικό Χωρικό Σχέδιο για πρώτη φορά στην ιστορία του νησιού, η τακτοποίηση εκκρεμοτήτων δεκαετιών στο Κτηματολόγιο, η θεσμοθέτηση του νέου νοσοκομείου, η επιστροφή του Ναυτικού Ομίλου στον Δήμο, αλλά και οι πρωτοβουλίες της ΑΝΕΜ με νέα πλοία.
«Κρινόμαστε όλοι καθημερινά από την κοινωνία», κατέληξε, υπογραμμίζοντας ότι το Τεχνικό Πρόγραμμα 2026 δεν είναι άσκηση επί χάρτου, αλλά αποτέλεσμα διεκδίκησης, σχεδιασμού και πράξεων σε μία από τις δυσκολότερες περιόδους για την Αυτοδιοίκηση.
