Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Αλέξανδρος Χρυσόπουλος εφ’ όλης της ύλης στον Ε97 (audio)

Στην εκπομπή “ΑνναΤροπή” με την Άννα Σαρηγιάννη, φιλοξενήθηκε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Συγκοινωνίας, Αλέξανδρος Χρυσόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε σε σημαντικά ζητήματα που αφορούν τα τεχνικά έργα και τη συγκοινωνία του νησιού.

Τρίτο Δημοτικό Σχολείο: Ένα Στολίδι με Προβλήματα

Ο κ. Χρυσόπουλος χαρακτήρισε το κτίριο του Τρίτου Δημοτικού Σχολείου ως “στολίδι”, επισημαίνοντας παράλληλα τα πολυάριθμα προβλήματα που έχουν προκύψει κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του. Όπως ανέφερε, η μελέτη του έργου ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, αλλά οι δικαστικές διαμάχες μεταξύ εργολάβων έχουν καθυστερήσει σημαντικά την πρόοδο του έργου. “Υπάρχει τόση γραφειοκρατία… οι νόμοι είναι δομημένοι με τέτοιο τρόπο ώστε… δεν ευνοούν το δημόσιο”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Διαδικασίες και Γραφειοκρατία: Εμπόδια στην Υλοποίηση των Έργων

Ο Αντιδήμαρχος τόνισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή λόγω της γραφειοκρατίας και των νομικών εμποδίων. Αναφέρθηκε σε περιπτώσεις όπου οι εργολάβοι καταθέτουν ενστάσεις σε διάφορα στάδια των διαγωνισμών, γεγονός που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστερήσεις. “Μπορεί να γίνει ένσταση κατά τους όρους του διαγωνισμού… μπορεί να κάνει ένσταση και εκεί κάποιος εργολάβος και να πάει επίσης στα αρμόδια δικαστήρια”, εξήγησε.

Αστική Συγκοινωνία: Προκλήσεις και Προοπτικές

Σχετικά με την αστική συγκοινωνία, ο κ. Χρυσόπουλος αναφέρθηκε στην κατάργηση των δημοτικών επιχειρήσεων, όπως η ΚΕΚΠΑΠΥΑΣ, και στη μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στον Δήμο. Επισήμανε τις δυσκολίες που προέκυψαν λόγω της έλλειψης ερμηνευτικών εγκυκλίων και της γραφειοκρατίας, που επηρέασαν τη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας. “Δεν ήμασταν έτοιμοι για αυτό το εγχείρημα… Μας υποχρέωσαν να το κάνουμε”, ανέφερε, προσθέτοντας ότι μακροπρόθεσμα η αλλαγή αυτή θα είναι προς όφελος του Δήμου.

Προοπτικές για το Καλοκαίρι

Ερωτηθείς για την ετοιμότητα της αστικής συγκοινωνίας ενόψει της τουριστικής περιόδου, ο Αντιδήμαρχος δήλωσε ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για την επίλυση των προβλημάτων. “Ήδη αυτή τη στιγμή είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο… Θα είμαστε έτοιμοι”, διαβεβαίωσε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συγκοινωνίας τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες του νησιού.

Έλλειψη οδηγών και διαγωνισμός πρόσληψης

Ο Αντιδήμαρχος επισήμανε ότι για την ομαλή λειτουργία της συγκοινωνίας απαιτούνται τουλάχιστον 12-14 οδηγοί, ενώ ο Δήμος διαθέτει μόλις τέσσερις μόνιμους. Όπως και την περσινή χρονιά, η δημοτική αρχή αναγκάστηκε να καταφύγει σε δίμηνες συμβάσεις και απευθείας αναθέσεις για την κάλυψη των αναγκών.

Ωστόσο, φέτος έχει προχωρήσει σε διαγωνισμό που προβλέπει τη σχεδίαση των δρομολογίων και την πρόσληψη 10 οδηγών και 3 διοικητικών υπαλλήλων από ανάδοχο. «Η διαδικασία βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ελέγχεται η νομιμότητα της σύμβασης», δήλωσε, προσθέτοντας ότι «εφόσον εγκριθεί, θα έχουμε 14 οδηγούς το καλοκαίρι και η συγκοινωνία θα λειτουργεί επτά ημέρες την εβδομάδα».

Επενδύσεις σε στόλο και ηλεκτρονικά εισιτήρια

Εκτός από το προσωπικό, βασικό ζήτημα είναι και η κατάσταση του στόλου. Ο κ. Χρυσόπουλος ανέφερε ότι αρκετά από τα λεωφορεία είναι «παροπλισμένα» λόγω προβλημάτων, ενώ οι αρμόδιοι υπάλληλοι χαρακτηρίζουν τη σειρά των λεωφορείων ΤΕΜΣΑ ως «τα χειρότερα».

Για την ανανέωση του στόλου, προωθείται:

  • Η προμήθεια τριών υβριδικών μεταχειρισμένων λεωφορείων.
  • Η απόκτηση ενός ηλεκτρικού 20θέσιου λεωφορείου και τεσσάρων βαν μέσω του προγράμματος ΣΒΑ.
  • Η μίσθωση ενός αρθρωτού λεωφορείου («φυσούνα») για την τουριστική περίοδο.

Παράλληλα, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που περιλαμβάνει αυτόματους πωλητές και ελεγκτές εισιτηρίων, διευκολύνοντας τους επιβάτες.

Ανταγωνιστικοί μισθοί για τους οδηγούς

Ο Αντιδήμαρχος αναφέρθηκε επίσης στο ζήτημα των αμοιβών, σημειώνοντας ότι οι οδηγοί δεν προσελκύονται αν οι μισθοί δεν είναι ανταγωνιστικοί. «Δεν μπορεί ένας οδηγός σε μια τουριστική περιοχή όπως η Κως να έρθει με 900 ευρώ να δουλέψει», τόνισε, εξηγώντας ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο περιλαμβάνει υψηλότερες αμοιβές για να διασφαλιστεί η στελέχωση του τομέα.

Χρονοδιάγραμμα και επόμενα βήματα

Η απάντηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναμένεται σε περίπου ένα μήνα, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσει η υλοποίηση του σχεδιασμού. «Η λογική είναι να υπάρχει λεωφορείο κάθε 15-20 λεπτά για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου», υπογράμμισε ο κ. Χρυσόπουλος.

Ανοιχτά ζητήματα και μελλοντικά σχέδια

Η συνέντευξη επεκτάθηκε και σε άλλα θέματα, όπως το έργο του Open Mall, το οποίο καθυστερεί λόγω προβλημάτων στα ηλεκτρικά δίκτυα, αλλά και η βελτίωση των σχολικών μονάδων. Ο Αντιδήμαρχος παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις και καθυστερήσεις, ωστόσο τόνισε πως οι προσπάθειες συνεχίζονται.

Συνολικά, η δημοτική συγκοινωνία της Κω αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά το καλοκαίρι, με την πρόσληψη νέων οδηγών, την ανανέωση του στόλου και την εισαγωγή ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ωστόσο, παραμένουν προκλήσεις που θα κριθούν στην πράξη κατά την υλοποίηση του σχεδίου.

Οι δυσκολίες στη μετάβαση χωρίς τις σχολικές επιτροπές

Η έλλειψη ενός μεταβατικού σταδίου αποτέλεσε βασικό πρόβλημα, καθώς η αλλαγή στον τρόπο διαχείρισης των σχολικών αναγκών δεν είχε προβλεφθεί με την απαραίτητη ευελιξία. “Έπρεπε να γίνει διαγωνισμός ξανά, δεν μπορούσαμε να προμηθευθούμε πετρέλαιο από τη μια μέρα στην άλλη”, σημείωσε. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η νομοθεσία δεν διαχωρίζει το πετρέλαιο κίνησης από το πετρέλαιο θέρμανσης, γεγονός που περιπλέκει τις διαδικασίες προμήθειας.

Η λύση που δόθηκε για τα σχολεία

Ο Αντιδήμαρχος υπογράμμισε ότι πλέον η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί και οι ανάγκες των σχολείων καλύπτονται μέσω των παγίων προκαταβολών των διευθυντών. “Οι διευθυντές έχουν πλέον τη δυνατότητα να προμηθεύονται χαρτικά, πετρέλαιο και άλλα αναγκαία υλικά για τα σχολεία τους”, ανέφερε, προσθέτοντας ότι ο διαγωνισμός για τα καθαριστικά έχει ήδη προκηρυχθεί και βρίσκεται σε εξέλιξη.

Αναγκαίες αλλαγές στη νομοθεσία περί κατάργησης σχολικών επιτροπών

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόπουλο, η βασική αιτία των καθυστερήσεων ήταν η ίδια η νομοθεσία που διέπει τη δημόσια διοίκηση. “Ο νόμος είναι απαρχαιωμένος και χρειάζεται ριζική αλλαγή ώστε να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια”, τόνισε. Πρότεινε, μάλιστα, ότι η Πολιτεία θα μπορούσε να επιτρέψει προσωρινά στους Δήμους να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων μέσω απευθείας αναθέσεων.

“Προφανώς κάναμε λάθη”

Όταν ρωτήθηκε αν έγιναν λάθη στη διαχείριση της κατάστασης, ο Αντιδήμαρχος απάντησε με ειλικρίνεια: “Προφανώς και κάναμε λάθη. Όποιος ισχυριστεί ότι δεν έκανε κανένα λάθος, δεν μπορεί να είναι ειλικρινής”. Παραδέχτηκε ότι το μεγαλύτερο λάθος του ήταν ότι, μπαίνοντας στη διοίκηση του Δήμου, πίστεψε πως οι πρακτικές του ιδιωτικού τομέα μπορούσαν να εφαρμοστούν απευθείας στη δημόσια διοίκηση. “Διαπίστωσα γρήγορα ότι η ταχύτητα και η ευελιξία του ιδιωτικού τομέα δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον Δήμο”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Επόμενα βήματα

Ο κ. Χρυσόπουλος διαβεβαίωσε ότι η δημοτική αρχή εργάζεται για να διασφαλίσει ότι, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, όλα θα λειτουργούν πιο ομαλά. “Περάσαμε μια δύσκολη περίοδο, αλλά πλέον έχουμε θέσει τις βάσεις ώστε να μην αντιμετωπίσουμε ξανά τέτοια προβλήματα”, υπογράμμισε.

Η συνέντευξη ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση ότι ο διάλογος θα συνεχιστεί και σε επόμενες εκπομπές, καθώς πολλά ζητήματα παραμένουν ανοιχτά και χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης.

error: Content is protected !!