Στην εκπομπή «ΑνναΤροπή» και την Άννα Σαρηγιάννη φιλοξενήθηκε η Έπαρχος Κω-Νισύρου, Κωνσταντίνα Σβύνου, με αφορμή το Διεθνές Συνέδριο για την Κυκλική Οικονομία που διεξάγεται στην Κω. Η κ. Σβύνου αναφέρθηκε στις σημαντικές εξελίξεις στη διαχείριση των απορριμμάτων, το νέο project για το food waste, αλλά και στα μεγάλα οδικά έργα που βρίσκονται στον σχεδιασμό της Περιφέρειας.
Με επίκεντρο τη μετάβαση του νησιού στην κυκλική οικονομία, η Έπαρχος υπογράμμισε ότι η Κως αποτελεί πλέον «μελέτη περίπτωσης» (case study) για τη χώρα, λόγω της ταχύτητας με την οποία ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ΧΥΤΑ.
Διαχείριση απορριμμάτων και «Food Waste»
Σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων, η κ. Σβύνου τόνισε:
«Μπορούμε πλέον να μιλάμε για διαχείριση απορριμμάτων στο νησί μας που λειτουργούν με περιβαλλοντικούς όρους. Είναι ένας χώρος (ΧΥΤΑ) που δεν μας προσβάλλει».
Παράλληλα, ανακοίνωσε μια νέα πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που αφορά τη μείωση της σπατάλης τροφίμων (food waste) στον τουριστικό τομέα:
«Ξεκινάμε ένα project όπου πρώτα μετράμε τα οργανικά απόβλητα στα μεγάλα ξενοδοχεία και μετέπειτα θέτουμε στόχο τη μείωσή τους. Είναι μια πολύ καλή αρχή ώστε να ξεκινήσει το νησί μας σε μια μετάβαση προς την κυκλική οικονομία στην πράξη».
Προσωρινή μεταφορά απορριμμάτων από την Κάλυμνο
Απαντώντας σε ερωτήματα σχετικά με τη μεταφορά απορριμμάτων από την Κάλυμνο στην Κω, η κ. Σβύνου ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για μια προσωρινή λύση τριετούς διάρκειας, μέχρι την ολοκλήρωση των δομών στην Κάλυμνο και στην Κω, έργο ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ, όπου βασίζεται σε σχεδιασμό του ΦΟΔΣΑ από το 2022.
«Αυτή είναι η διαδικασία που γίνεται. Γίνεται με αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Αυτή η κατάσταση (της προσωρινής μεταφοράς) δεν προσβάλλει κανέναν. Αυτή που μας προσέβαλε μέχρι στιγμής ήταν η πρώτερη κατάσταση του ΧΥΤΑ».
Καθαριότητα και γραφειοκρατικά «αγκάθια»
Στο ζήτημα της καθαριότητας του οδικού δικτύου, η Έπαρχος παραδέχτηκε την καθυστέρηση λόγω γραφειοκρατικών κωλυμάτων με εργολάβους, ζητώντας συγγνώμη από τους πολίτες:
«Δεν μπορεί να υπάρχει μια εικόνα τέτοια που μπορεί να καθυστερήσει ένα έργο. Εγώ θα ζητήσω συγγνώμη από τους συμπατριώτες μου γιατί δεν τους αφορά και ορθώς δεν τους ενδιαφέρει. Θέλουν το αποτέλεσμα».
Ωστόσο, διαβεβαίωσε ότι η νέα σύμβαση βρίσκεται σε ισχύ και οι παρεμβάσεις για τον καθαρισμό των οδικών αρτηριών ξεκινούν άμεσα.
Τα επόμενα μεγάλα έργα
Κλείνοντας, η κ. Σβύνου αναφέρθηκε στο στρατηγικό έργο της ανακατασκευής του επαρχιακού δικτύου από την πόλη της Κω έως το αεροδρόμιο. Όπως ανέφερε, η μελέτη ολοκληρώνεται και ο στόχος είναι η δημοπράτηση εντός της παρούσας θητείας, με στόχο την αναβάθμιση της ασφάλειας και της κυκλοφορίας μέσω 12 κυκλικών κόμβων.
