Κραυγή αγωνίας από τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων της Κω: «Το νησί δεν αντέχει άλλες καθυστερήσεις» (audio)

Ένα ηχηρό μήνυμα προς την τοπική αυτοδιοίκηση και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την Κω έστειλε ο Αντώνης Γκιντιζές, εκπρόσωπος του Σωματείου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Κω, μέσα από την εκπομπή «ΆνναΤροπή» με την Άννα Σαρηγιάννη. Η πρόσφατη απεργιακή κινητοποίηση των οδηγών και η μαζική τους παρουσία στο αεροδρόμιο της Κω ανέδειξε για μία ακόμη φορά τις σοβαρές δυσλειτουργίες και τις αγωνίες ενός κλάδου που διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην τουριστική αλυσίδα του νησιού.

Όριο ταχύτητας στα 50 χλμ. και συνθήκες ασφυξίας

Κεντρικό σημείο της διαμαρτυρίας αποτελεί η απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για οριζόντια μείωση του ορίου ταχύτητας στα 50 χιλιόμετρα σε ολόκληρο το επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού. Ο κ. Γκιντιζές έκανε λόγο για «εμμονική» επιλογή, που όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης, αλλά αυξάνει και τον κίνδυνο ατυχημάτων λόγω των συχνών και επικίνδυνων προσπεράσεων που προκαλεί. «Δεν είμαστε οδηγοί αδρανών υλικών. Μεταφέρουμε ανθρώπους — πολλές φορές με επείγουσες ανάγκες. Το όριο των 50 χλμ ανά ώρα, χωρίς εναλλακτικές, καθιστά τη δουλειά μας ασφυκτική», υπογράμμισε, κάνοντας λόγο για διπλασιασμό των προστίμων προς τους επαγγελματίες οδηγούς που ελέγχονται καθημερινά μέσω ταχογράφων.

Αστυνομικές παρουσίες και στοχοποίηση

Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, η παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων στο αεροδρόμιο προκάλεσε αίσθηση. «Μας περίμεναν με 6-7 περιπολικά. Σαν να είμασταν απειλή και όχι εργαζόμενοι που διαμαρτύρονται», σημείωσε ο κ. Γκιντιζές, διευκρινίζοντας ότι οι έλεγχοι δεν ήταν πρωτοβουλία των σωματείων αλλά οργανωμένοι από τις αρχές.

Χρόνια προβλήματα στη Ζιά και απραξία της αυτοδιοίκησης

Ένα από τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα που ταλαιπωρούν οδηγούς και επισκέπτες είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση στη Ζιά. «Ζητάμε εδώ και δέκα χρόνια να απαγορευτεί η διέλευση λεωφορείων από τον οικισμό και να βρεθεί χώρος αναστροφής. Μας λένε ότι έχουμε δίκιο, αλλά ποτέ δεν προχωρά τίποτα. Υπάρχει πολιτικό κόστος, λένε πίσω από κλειστές πόρτες», δήλωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, κατήγγειλε την αδράνεια του Δήμου στο θέμα δημιουργίας χώρου στάθμευσης για τουριστικά λεωφορεία, υποστηρίζοντας ότι «εδώ και χρόνια λένε ότι ψάχνουν οικόπεδο, αλλά δεν γίνεται απολύτως τίποτα».

Ανεπαρκής δημόσια συγκοινωνία και κορεσμένο οδικό δίκτυο

Ο κ. Γκιντιζές αναφέρθηκε και στην απουσία επαρκούς δημοτικής συγκοινωνίας που επιβαρύνει την κυκλοφορία, καθώς και στην ακατάλληλη κατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου, που δεν έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά από το 1990, παρά την τεράστια αύξηση τουριστικής κίνησης και κυκλοφορούντων οχημάτων. «Έχουμε το ίδιο δίκτυο με το ’90, για 600.000 επισκέπτες. Σήμερα έχουμε 1,7 εκατομμύρια και αύριο ίσως 2,5 εκατομμύρια με τη Fraport. Πού θα πάνε όλοι αυτοί;» διερωτήθηκε με έντονη ανησυχία.

Αίτημα για δημοσιοποίηση της μελέτης – «Δεν έχουμε άλλο τρόπο»

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανάγκη να δοθεί στη δημοσιότητα η επιστημονική μελέτη στην οποία βασίστηκε η απόφαση για το όριο ταχύτητας. «Αν υπάρχει μελέτη, να δημοσιευθεί. Αν δεν εξυπηρετεί τον σκοπό της, να αντικατασταθεί με νέα που να λαμβάνει υπόψη τον πραγματικό όγκο μεταφοράς», τόνισε. Καταλήγοντας, ο εκπρόσωπος των οδηγών εξέφρασε την κόπωση και την απογοήτευση του κλάδου: «Έχουμε εξαντλήσει κάθε διάλογο. Δεν έχουμε άλλο τρόπο από το να κινητοποιούμαστε. Δεν διεκδικούμε κάτι για τον εαυτό μας – μεταφέρουμε καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους και απαιτούμε σεβασμό και ασφαλείς συνθήκες δουλειάς».