Η συμπολίτισσά μας, κυρία Δέσποινα Τσίρκα-Πουλιού η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά υποκείμενα νοσήματα και είναι άτομο με ποσοστό αναπηρίας 85%, βρέθηκε αντιμέτωπη με έναν εφιάλτη, όταν η νεφροστομία της έφραξε, οδηγώντας την σε μια οδύσσεια αναζήτησης ιατρικής βοήθειας που κατέληξε στην Αθήνα.
Το χρονικό της αγωνίας
Όλα ξεκίνησαν όταν η κυρία Τσίρκα διαπίστωσε το πρόβλημα στη νεφροστομία της. Απευθυνόμενη στο Νοσοκομείο της Κω, η απάντηση που έλαβε ήταν αφοπλιστική: «Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι εδώ». « Ο γιατρός είναι σε άδεια» , «Κάντε το το μόνοι σας … δεν παίρνουμε την ευθύνη»
Στην προσπάθεια των οικείων της να επικοινωνήσουν με τον ουρολόγο, διαπίστωσαν ότι ο γιατρός βρισκόταν σε άδεια. Η οδηγία που τους δόθηκε τηλεφωνικά ήταν η χρήση μιας απλής σύριγγας 10ml με φυσιολογικό ορό για την απόφραξη. Παρά τις προσπάθειες, η διαδικασία κατέστη αδύνατη, με την κατάσταση της υγείας της ασθενούς, η οποία είναι ήδη επιβαρυμένη, να κινδυνεύει άμεσα.
Η «Οδύσσεια» μέχρι την Αθήνα
Η απόλυτη απουσία λύσης στο νησί ανάγκασε την οικογένεια να πάρει τη δύσκολη απόφαση της μεταφοράς στην Αθήνα. Εκεί, η ταλαιπωρία συνεχίστηκε, καθώς η ασθενής πέρασε από αλλεπάλληλα νοσοκομεία, μέχρι που τελικά βρήκε καταφύγιο και την απαραίτητη ιατρική περίθαλψη στο Ασκληπιείο της Βούλας, όπου το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε επιτυχώς, με τις δύο γυναίκες να πληρώνουν κοντά στα 500 ευρώ για εισιτήρια και μεταφορικά !
Η μαρτυρία στον «Έκφραση 97»
Η κυρία Τσίρκα-Πουλιου και η κόρη της, μιλώντας στην κάμερα του «Έκφραση 97», περιέγραψαν την εφιαλτική αυτή εμπειρία, μεταφέροντας το αίσθημα της εγκατάλειψης που βιώνουν οι ευάλωτοι συμπολίτες μας στην Κω. Η μαρτυρία τους αποτελεί μια ηχηρή υπενθύμιση ότι η υγεία δεν μπορεί να αποτελεί «στοίχημα» ή «πολυτέλεια» για τους κατοίκους των νησιών μας.
