Με ιδιαίτερη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής το νησιώτικο και ποντιακό γλέντι που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ποντίων Κω «Ο Ξενιτέας», σε συνεργασία με τον εφημέριο του Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου, πατέρα Αναστάσιο, και την Εκκλησιαστική Επιτροπή, υπό την αιγίδα του Δήμου Κω.
Ο προαύλιος χώρος του ναού γέμισε από κατοίκους και επισκέπτες κάθε ηλικίας, οι οποίοι συμμετείχαν σε μια γιορτή αφιερωμένη στην ελληνική παράδοση και τη λαϊκή πολιτιστική κληρονομιά.
Αναβίωσε το έθιμο του Κλήδονα
Κεντρικό θέμα της φετινής εκδήλωσης ήταν η αναβίωση του εθίμου του Αϊ-Γιάννη του Κλήδονα, ενός από τα πιο χαρακτηριστικά λαϊκά έθιμα του ελληνικού καλοκαιριού.
Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις παραδόσεις που συνοδεύουν τον Κλήδονα, τις φωτιές, τα παλιά λαϊκά έθιμα και τα στοιχεία της ποντιακής λαογραφίας, σε μια βραδιά που έφερε κοντά μικρούς και μεγάλους.
Εντυπωσίασαν τα χορευτικά
Ξεχωριστή παρουσία είχαν ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Θεόκριτος» και το Λύκειο Ελληνίδων Καρδάμαινας, των οποίων τα χορευτικά τμήματα παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς του Αιγαίου και του Πόντου, αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού.
Οι εμφανίσεις τους ανέδειξαν τον πλούτο της ελληνικής παράδοσης και επιβεβαίωσαν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι πολιτιστικοί σύλλογοι στη διατήρηση και τη μεταλαμπάδευση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Γλέντι μέχρι αργά τη νύχτα
Το μουσικό πρόγραμμα κράτησε αμείωτο το κέφι, με τους Δημήτρη Δαμιανίδη, Παναγιώτη Στεφανίδη, Νικόλαο Φιλιππίδη, Νίκο Μάμμη και Αντώνη Λαμπρόγλου να δημιουργούν μια αυθεντική παραδοσιακή ατμόσφαιρα που παρέσυρε τον κόσμο.
Μετά την ολοκλήρωση των χορευτικών παρουσιάσεων, η πλατεία του Αγίου Γεωργίου μετατράπηκε σε ένα μεγάλο παραδοσιακό γλέντι, με κατοίκους και επισκέπτες να χορεύουν μέχρι αργά το βράδυ.
Η μεγάλη συμμετοχή του κόσμου επιβεβαίωσε, για ακόμη μία φορά, ότι η παράδοση παραμένει ζωντανή στην Κω, αποτελώντας σημείο συνάντησης όλων των γενεών και έναν από τους ισχυρότερους δεσμούς που ενώνουν την τοπική κοινωνία.


