Η τέχνη, όταν αγκαλιάζεται από την ορμή και το μεράκι της νεολαίας, έχει τη δύναμη να μεταμορφώνει μια απλή σχολική εκδήλωση σε ένα σπουδαίο γεγονός κοινωνικής αναφοράς.
Την Πέμπτη 25/6, το κινηματοθέατρο «Ορφέας» έγινε το επίκεντρο της πολιτιστικής ζωής του νησιού μας, φιλοξενώντας τη θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Κω στην εμβληματική κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, «Υπάρχει και φιλότιμο».
Η προσέλευση του κοινού ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Τόσο στην πρωινή παράσταση όσο και στη βραδινή, η αίθουσα του «Ορφέα» ήταν κυριολεκτικά κατάμεστη, με το ενδιαφέρον των Κώων να είναι τόσο έντονο που αρκετοί συμπολίτες μας, μη βρίσκοντας ελεύθερη θέση, παρακολούθησαν την παράσταση όρθιοι στη γαλαρία, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η τοπική κοινωνία διψά για ποιοτικό θέατρο.
Τα παιδιά της θεατρικής ομάδας του 1ου Γυμνασίου έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, παρουσιάζοντας μια θεατρική παράσταση που δεν είχε απολύτως τίποτα να ζηλέψει από παραστάσεις υψηλού επιπέδου των κεντρικών θεάτρων της Αθήνας.
Με φρεσκάδα, σπουδαία εκφραστικότητα, απόλυτη ερμηνευτική συνέπεια και σπάνιο ενθουσιασμό, οι μαθητές κατάφεραν να δώσουν μια νέα πνοή στο κλασσικό κείμενο, καταφέρνοντας να μεταφέρουν τον «Μαυρογυαλούρο» στο σήμερα.
Στοιχειο ενδεικτικό του υψηλού επιπέδου της παράστασης ήταν το γεγονός ότι το κινηματοθέατρο του Ορφέα κυριολεκτικά «έπεσε» στο φινάλε της βραδινής παράστασης, με το κοινό να χαρίζει μια συγκλονιστική standing ovation σε όλους τους συντελεστές, χειροκροτώντας τους παρατεταμένα.
Συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους συντελεστές που εργάστηκαν με αφοσίωση.
Υπεύθυνες για την επιμέλεια της παράστασης ήταν οι καθηγήτριες κυρίες Γεωργακά Ελένη, Καλύβα Βάσω και Τσολάκη Αναστασία, οι οποίες καθοδήγησαν τους μικρούς πρωταγωνιστές, προσδίδοντας και σύγχρονα χαρακτηριστικά στην παράσταση μέσω των ιδιαίτερων σκηνοθετικών παρεμβάσεων.
Πρωταγωνίστησαν (με αλφαβητική σειρά):
Ζουζούνης Κωνσταντίνος (Κυρ-Φώτης), Κανσΐζογλου Μαριάννα (Κατίνα), Κατσαντώνης Παναγιώτης (Πανάγος), Κατσαρού Νεφέλη (Τασία), Κοντογιάννη Εύα (Χωρική), Κόντου Ηλέκτρα (Μάνα), Κουβάς Μιχάλης (Σωτήρης), Κουτζά Εύα (Νάντα), Κυριακόπουλος Φοίβος (Φίλος Αλίκης – Χωρικός), Λάχα Εύα (Χωρική – Πανό), Λιάπη Αντώνη (Γιωργάκης), Λούσκα Θανάσης (Σοφέρ), Μάγκος Αντώνης (Μαυρογυαλούρος), Μαΐλη Πολυξένη (Αλίκη), Μακρής Νικόλα (Γκρούεζας), Μαλέα Σάββα (Δήμαρχος), Μπακοπούλου Κωνσταντίνα (Λώρα – Δημοσιογράφος), Σαμαράς Οδυσσέας (κ. Ευσταθίου – Φίλος Αλίκης), Τζέλλος Βαγγέλης (Κωστάκης).
Στην επιμέλεια των σκηνικών η καθηγήτρια κ. Καρατοσίδη Μαρία και οι μαθήτριες-βοηθοί σκηνής Κοράβου Μαρία, Κορκή Άννα, Κουτσούφη Αναστασία, Κυριακίδου Όλγα, Μπελογιάννη Μαρίλια, καθώς και ο βοηθός σκηνής Σαμαράς Οδυσσέας.
Στις χορογραφίες είδαμε τις εξαιρετικές Κοντογιάννη Εύα, Κοράβου Μαρία, Κορκή Άννα, Κουτσούφη Αναστασία, Κυριακίδου Όλγα και Μπελογιάννη Μαρίλια.
Σπουδαία και η συμβολή του διευθυντή του σχολείου κ. Πηλιγκού Παναγιώτη ο οποίος συγκινημένος έδωσε το «σύνθημα» για την έναρξη, καθώς και του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου.
Ευχής έργον θα είναι, αυτή η επιτυχία ν’ αποτελέσει την αφετηρία γι’ ακόμη συχνότερη θεατρική δραστηριότητα. Η τοπική μας κοινωνία έχει ανάγκη από τέτοιες πρωτοβουλίες, ας δούμε περισσότερες παραστάσεις και έργα που θα συνεχίσουν να εμπλουτίζουν το πολιτιστικό αποτύπωμα του νησιού μας.
Για όσους δεν κατάφεραν να παρευρεθούν ή επιθυμούν να ξαναδούν την εξαιρετική αυτή παράσταση, μπορείτε να την παρακολουθήσετε ολόκληρη στο βίντεο που ακολουθεί.
